söndag 21 november 2010

Snön har kommit

och försvunnit igen.
Igår gick det inte att köra rullskidor för då låg tre cm blötsnö över Halland, men idag.
Efter att första ha tagit upp båten och sedan bakat bröd parallellt med TV-tittande från Gällivares skidåkning, blev det äntligen dags att lufta rullskidorna.
Förra helgen blev det ingenting p g a urtrist väder. Däremot har det blivit en del cykel de senaste veckorna, är nu uppe i över 200 mil sedan augusti.
Idag blev det alltså lite rullskidor igen, tyvärr bara 16 km. Jag hade nog tänkt mig ett par varv till egentligen, men ena skidan hade något fel på "vallningen" som inte tog som den skulle. Jag var nära att tappa balansen flera gånger när jag gjorde frånskjut med högerbenet och inte hade något fäste. Så jag åkte hem efter fem varv.
16 km idag alltså, tiden 1.14.50.
I morgon bitti är det cykel som gäller, det kan vara sista cyklingen innan jul. SMHI lovar rejält vinterväder fr o m onsdag och då kan halkan bli svår.

Amatören

4 kommentarer:

Cecilia N sa...

Ah ...

Blev lite förvirrad när jag såg talgoxfilmen på en närbelägen blogg där det skymtade barmark. Jag hade för mig att jag hade hört nåt om snö.

*lättad*

Anonym sa...

Jo du, Cecilia, snön försvann fort. Men nu är det visst ny på gång de närmaste dagarna,och lite kyla också. Kanske dags att valla de riktiga skidorna.
Amatören

Cecilia N sa...

Men hur är det nu då? Det kan ju knappast vara så att herr amatören ligger på latsidan, eller?

(Här ligger skidträningen dock och vilar sig pga sjukdom.)

Anonym sa...

Cecilia, tyvärr är det en svår mellantid just nu. Snön ligger på vägar och i terrängen, men alldeles för lite för skidåkning. Och alldeles för mycket för rullskidor.
Cykel är också svårt och att slinta omkring med löparskorna är inte heller att rekommendera.
Jag hoppas på mer snö så kanske det blir dags att valla skidorna, som legat i sin påse sedan förra vasaloppet.
Amatören