söndag 3 oktober 2010

På banan igen


Efter blindtarmsinflammation med följande operation, sedan ett smärre hjärtflimmer och till det hörande elkonvertering är man så på G igen.

Så här långt är 110 mil på cykel körda i höst och nu har jag även snörat på mig pjäxorna och spänt på skidor och stavar.
Ja rullskidor får det bli ännu så länge.

Första passet förra söndagen blev bara 13 km men idag blev det 22. Målet är att ha minst 50 mil på rulle innan snön kommer.
Då blir det en vecka i Sälen och har jag tur kan det bli lite snöträning även här i södern i vinter. Förra vintern var ju kalas på så sätt.

Anmälan till Vätternrundan är redan klar, ska försöka simma en gång i veckan också, Vansbrosimmet hägrar.

Och eftersom anmälan till Göteborgsvarvet är klar blir det löpträning i vår, vilket bäddar för Lidingöloppet till hösten.

Gott folk, 2011 är det tänkt att bli en klassiker.
Hoppas jag.

Amatören

5 kommentarer:

Cecilia N sa...

Heja!

Ett klassikerår alltså. Det blir säkert bra det.

Min gube har övergått till tvåpunktsår: Öppet spår och Lidingöloppet.
Eventuellt en klassiker inför att fylla 60 har han sagt. Men det är ju några år dit.

Turtlan sa...

Imponeras alltid ev de som kämpar för att göra en Klassiker!

Lidingöloppet lär var tuffast har jag hört av vänner som gjort Klassikern.

Heja på från mig!

gunnar i vaplan sa...

Phuuu, jag blir alldeles slut o matt bara av att läsa allt du har på gång...

Thomas sa...

Cecilia: Ja ska det göras så måste det ju ske innan man inte orkar längre:-)

Turtlan: Ja jag tror också att Lidingöloppet är det värsta. Har visserligen gjort ett antal Göteborgsvarv, men nästan en mil till. Ja ja, det är ju inte gjort ännu.

Gunnar. Ja vem tror du inte blir slut och matt....

Amatören

gunnar i vaplan sa...

Hmmm, har det blivit paus i träningen?
Ser fram emot en uppdatering av läget :-)