lördag 30 oktober 2010

Träningsrapport så här i slutet av oktober

Veckans cykling har gått alldeles utmärkt, kan jag berätta. Det har blivit totalt 20 mil, fördelat på åtta olika tillfällen. Enbart ett tillfälle med ösregn, annars uppehåll med skiftande vindar.
Cykeln börjar låta oroväckande igen, det knastrar om navet på framhjulet. När det hände senast fick jag hjälp av en cykelreparatör som sprayade någon sorts rostlösare och då försvann oljudet. Får väl försöka något sådant igen. Det kommer så klart in smuts och sedan börjar förfallet.
Besökte en annan cykelreparatör för att pumpa igår och han ville sälja mig en nyare cykel. Det blir nog så på måndag.
Idag blev det rullskidor, de har legat oanvända i bilen sedan förra onsdagen. Det kändes jättebra, hade ingen klocka och inget vatten så det blev en kortis på 16 km, cirka 1h10min.
Kroppen svarar bra och direkt efter sprang jag ner till hamnen och öste båten innan jag sprang hem igen. Bara tre km men i alla fall är jag helt nöjd.
Om det blir hyfsat väder imorgon blir det nog en längre skidtur, förhoppningsvis 8 varv på min lilla slinga, d v s 25 km. Men om detta skriver jag i så fall i morgon.
Thomas

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket imponerande!

Jag bugar mig djupt inför detta energiknippe! hälsar anonym närstående madame.

Anonym sa...

Oh madame, så mycket att yvas över är det väl ändå inte.
Amatören

bettankax sa...

Storligen imponerad är denna energifattiga människa.

Anonym sa...

Bettankax: Välkommen upp och insup lite livgivande energi.
Amatören