onsdag 22 december 2010

En underbar dag i solen ...




Idag vaknade vi med minus 18 grader men fram emot middagstid var det nere i minus fem i solen.
Då vallade jag fyra tunna lager med Ski go (-2/-15) och gav mig ut i spåret.

Nu går det bara bättre och bättre, första varvet under 13 minuter och totalt på sex varv 1.20, lite drygt.



En väldig skillnad är det nu när jag har fäste, men samtidigt är det nog så att glidet från 7 mars börjar bli på upphällningen.

Jag får nog bygga mig en ställning för att kunna valla själv. Tidigare har jag alltid gjort det ihop med andra, som är duktiga på den detaljen.
I morgon hoppas jag hinna en liten tur på Ekerö, på julafton en rejäl tur i Upplands Väsby.
Amatören

2 kommentarer:

Guy sa...

Sent påkommet förslag till din julklappslista:
http://www.renalu.com/produkter/53-vallningstaellning

Anonym sa...

Tack Guy, ska genast kolla vad som finns på den adressen.
Amatören