måndag 20 december 2010

Kallt, men ack så skönt

Idag blev det fem varv på lilla slingan, minus sex grader och nästan solsken.
Tempot börjar komma men vallan från förra vasaloppet är nu att betrakta som borta. Här måste alltså vallas.
I morgon blir det arbete, trots att jag egentligen har jullov. Förhoppningsvis blir det skidor när jag kommer hem igen, om det inte är alltför kallt. Just nu har vi minus 13 här vid kusten och det är faktiskt ganska mycket för att vara  här.
Härligt med vinter är det i alla fall.
Amatören

2 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Hmm.. minus 13!!!
Kan tänka mig att det känns skitkallt hos er där nere på västkusten i fukten och säkert lit vind också - brr.
Här är det nu minus 21 torra vintriga grader.
Valla på, snart är det vååår :-)
På onsdag vänder det mot ljusare tider.

Anonym sa...

Sukijaki, Gunnar.
Idag är det minus 15 och en nordostlig vind.
Och det vet ju alla att nordostan är kall vilket håll den än kommer ifrån.
Jag väntar med skidorna till i eftermiddag, snart ska vi åka in till stan. E till Malmö och jag till jobbet.
Må gott
Amatören