måndag 20 december 2010

Söndagsträning

Ja det blev tre rundor igår också, innan frukost.
Spåret var delvis svårt att se efter lite nysnö under natten, men det innebär ju också att det blir bättre spår.
På eftermiddagen började träningsvärken att kännas men nu är det inte så farligt med det. Temperaturen igår var -5, när jag skriver detta på måndag morgon är det minus 10.
Snart blir det till att snöra på skidskorna och ge sig ut igen. Idag får det allt bli ett lite längre pass. Lite lätt snöfall men solen vill titta igenom molntäcket, så det ser riktigt skönt ut.

Amatören

2 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Vilken kämpe du är..!
Jag kör vidare med snöskottning och promenader och känner mig nöjd med detta. Är på jakt efter begagnade "carvinskidor" på blocket inför vårens utförsåkande i Åre.

Anonym sa...

Gunnar, det är så underbart skönt att åka runt på mitt lilla fält. Och i morgon tror jag att jag ska lägga på lite valla, för fästet. Den gamla, från Vasaloppsdagen, har nog tagit slut, känns det som.
Och det är verkligen skönt att vara igång igen, efter tre veckors stillasittande.

Amatören