onsdag 19 januari 2011

På rulle igen

Ja då var snön borta här på hallandskusten. I morse hastade jag till bussen med rullskidor och stavar i händerna, ryggsäcken fylld med skor och kläder.
Så efter jobbet var det dags att rulla hemåt.
2,4 mil, med ett snabbstopp i affären där jag inhandlade lite mjölk och jäst till brödbaket.
Cirka 2 timmar, hade ingen klocka.
Svåråkt med massor av grus och småsten på cykelvägen. Sista 7 km på landsväg gick det lättare, vägarna är renare. Jag gissar att gruset som slängs ut på vägarna blåser bort av bilarnas fartvind.
Så nu verkar det bli rullskidor en period, SMHI lovar kallare väder men ingen nederbörd.
Men det är bra träning så det blir säkert bra.

Amatören

4 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Ser livsfarligt ut med rullskidor men som du såg på min blogg så behövs inga såna kostigheter här hemma hos mig :-))

Anonym sa...

Nej, tänk om vi kunde få lite mer snö här nere också.
Amatören

bettankax sa...

Hoppas du har reflexer från topp till tå! Om det ska komma mer snö så hoppas jag det kommer lokalt över Halland. Nu är jag så less på det vita.

Anonym sa...

Hej Bettan. Kanske inte från topp till tå, men en väst hade jag på mig. Det var ju mitt på dagen.
Och visst vore det väl fint med 20 cm nysnö....
Amatören