onsdag 12 januari 2011

Snöbrist

råder i Halland.
Efter fredagens pass har tövädret omöjliggjort vidare träning, fram till idag.
Det kom 5 cm nysnö inatt men plusgrader har hindrat träningen.
Men så helt plötsligt sjönk temperaturen lite under noll och då for fan i mig och det blev tre varv i det som var kvar av spåret från i fredags.
Även om jag fortfarande är lite tung i bröstet och hostar en del så var det underbart skönt där ute.
Tiden blev så pass bra som 56.06, så det var jag nöjd med.
Riktiga spår är verkligen något jag längtar efter nu. Efter Stockholmsresan vet jag ju vilken skillnad det är att ha riktiga, fasta spår att lägga ner skidorna i.
Men även denna träning som bedrivs på Stensjös ängsmarker är så klart nyttig och ska komma väl till pass inför Stafettvasans 15 km den 4:e mars och sedan riktiga loppet den 6:e.
Amatören

2 kommentarer:

Mian sa...

56,06 låter väl okey.
Hade det varit 58,91 så hade jag blivit bekymrad :)

Thomas sa...

Ja du Mian, här finns en till som brukar skoja om mina tidsangivelser.
Men nu är det nog slut på skidorna för ett tag, snön i princip borta på fälten.
Amatören