söndag 16 januari 2011

Tråkigt men nyttigt

kan man väl sammanfatta dagens träningsrundor.
Tre grader varmt och duggregn samt en ljummen vind som snabbar på snösmältningen.
Inget höjdarläge vad gäller vallan heller, men jag vet inte vad man ska ha när det mest liknar vattenskidor.

I alla fall slet jag mig runt fyra varv, 11,2 km, på knappt 1,5 timmar, rundorna gick snabbare efterhand men det gällde att undvika uppdykande jordfläckar och stenar.
Rejält slitsamt och ingenstans något att glida fram på.

Om detta väder fortsätter kommer nog mina spår att vara borta till i morgon, tänkte jag.
Så rätt jag hade.

Idag insåg jag direkt att skidträning inte var att tänka på, men eftersom det går en Vätternrunda på cykel så blev det en tur på två hjul istället.

Cirka 3,5 mil på knappt 1,5 h känns som ett bra pass. Vägarna är helt bara så i morgon kan det bli cykel till jobbet, d v s 2,4 mil till.

Om sju veckor är det målgång i Vasaloppet, nedräkningen är i full gång.

Amatören

4 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Här i Vaplan är de banne mig ingen snöbrist, har skottat mig igenom halvmeterdjupa drivor mest hela dagen.
Dom fina skidspåren syns inget av - helt överdrivna...!
Ha de så bra - vi ses kanske i Mora :-)

Anonym sa...

Ja Gunnar, olika faller verkligen ödets lotter; eller i alla fall snöfall.
I dag har det allra mesta av snön på fälten försvunnit här nere. Det väntas vara varmt må och ti också, med en del regn så nu är det nog slut med snöträningen.
Fram med rullskidorna igen, alltså.
Amatören

Mian sa...

"knappt 1,5 h" är en något mer ospecifik tidsangivelse än vad jag förväntat mig... :)

Trist att behöva gå över till rullskidor.

Anonym sa...

Mian: Gårdagens skidor var 1.29.33 och dagens cykling blev tiden 1.26.40.
Om nu rätt ska vara rätt:-)
Amatören